Re: Trwale DVD - co o tym myslicie?

Autor: aL <bigalex_at_wp.pl>
Data: Thu, 01 Nov 2012 15:12:55 +0100

W dniu 2012-10-31 14:08, R.e.m.e.K pisze:
> Witam
>
> "Millenniata daje aĹź 1000 lat gwarancji na przechowywanie danych wykutych w
> granicie.

Nie miałem okazji używać płyt tej firmy, ale od lat istnieją podobnej
trwałości
nośniki - Archive Grade DVD - produkowane przez Verbatim, MAM-A Mitsui,
Kodak (już ich nie ma na rynku) i chyba Panasonic/JVC (Nie testowałem
tych ostatnich). Verbatimy A-grade DVD-R nagrane 5-6 lat temu odtwarzają
się bez problemów, podobnie jak płyty Mitsui. Dla pewności trzymam
jeszcze kopie na DVD-RAM. Parę najważniejszych dla mnie płyt
przechowuję w metalowych pudełkach i hermetycznie zamykanych workach
zip-lock.
Pozdrawiam
aL

--
There’s no normal life, Wyatt. There’s just life.