Re: Technologia odświeżania: 50 Hz

Autor: Krzysztof Kucharski <szpunk_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue, 30 Oct 2012 10:41:16 +0100

Dzień dobry

Użytkownik "Robson" <robson_at_z.pl> napisał w wiadomości

> To ma wspólnego, że standardem dla PAL jest odchylanie 50Hz, a NYSC
> 60Hz. Dlatego telewizory mają 50, 100, 200, 400Hz. Zanim zaczniesz
> komuś nieuctwo zarzucać, sam się dokształć.
[...]

Przykro mi, ale piszesz, łagodnie mówiąc, nieprawdę. Standard
kodowania sygnałów TV analogowej (NTSC, SECAM, PAL) ma się _nijak_ do
standardu telewizyjnego (G, B, H, K, D, M, A, E).
Dla przykładu: częstotliwość linii 15625 Hz, częstoltiwość pola 50 Hz,
liczba linii obrazu 625 przynależy do standardów TV analogowej K i G,
które zezwalają na systemy kodowania SECAM i PAL.
Częstotliwość linii 15750 Hz, częstotliwość pola 59,94 Hz, liczba
linii obrazu 525 przynależy do standardu TV M, który dopuszcza system
kodowania NTSC.

Standard TV analogowej to pojęcie nadrzędne w stosunku do systemu
kodowania sygnałów!

Zalecana lektura:
1. Tadeusz Masewicz, "Telewizja dla praktyków".
2. Adam Fiok, Marek Rusin, "Podstawy telewizji".

Krzysztof Kucharski