Re: HP Probook 6570b - opinie.

Autor: Jaskiniowiec <jaskinia_at_pl.pl>
Data: Wed, 24 Oct 2012 05:35:24 +0200

W dniu 23.10.2012 o 22:49 PK <PK_at_nospam.com> pisze:

> [...]
Czasem serie biznesowe sa tansze od SOHO. Nie sa tez jakos specjalnie inne
od tych "niebiznesowych". Po prostu - maja inne warunki gwarancji, mniej
oczojebnych diodek i w zaleznosci od modelu i ceny, wzmocniona
konstrukcje, inne oprogramowanie etc Mozliwe tez, ze j/n nie sa z sortu
"B", ktory jest rzucany dla plebsu.

> Niestety nic nie wiem o żadnych padających lutach. Może po prostu HP
> dotyka syndrom "rynku B" (jakby ktoś nie kojarzył: uważa się, że do
> krajów takich jak Polska trafia elektronika gorszej klasy). Czy to
> to samo dzieje się w Japonii/USA/UK?

O! Tu poruszyles b. wazna kwestie :)

Nie wiem na ile jest to prawda, aczkolwiek z wlasnego doswiadczenia, moge
napisac, ze cos w tym jest. Mam TX2500. Kupiony w polskiej dystrybucji
(oj, na tamte czasy byl olernie drogi, ale to i tak Pavulon). Na gwarancji
bylo wymienione doslownie prawie WSZYSTKO [1] oprocz tego co naprawde
potrzeba: plyty glownej i gornej startej obudowy... Zaraz po skonczeniu
sie gwarancji syndrom zimnych lutow sie powtorzyl. Laptop polezal w biurku
z pol roku (mialem zapasowy Acer) i trafilem na Allegro na szrot z Belgii
(walą gwozdziem w srodek, zeby nie dalo sie juz nic z tym zrobic). Matryca
byla faktycznie do wywalenia, jak i obudowa, ale plyta calkiem sprawna.
Kupilem, przelozylem i... chodzi do dzisiaj w czasami ekstremalnie
wysokich temperaturach. Nie oszczedzam go wcale.

Swego czasu, gdy jeszcze nie mialem pojecia o tych zimnych lutach, w
polskim internecie naczytalem sie o tym co niemiara. Nawet na oficjalnym
forum HP bylo sporo o tej serii, TX1000 i o bodajze DV6000. Zimnym lutem
byly potraktowane laptopy z chipami NVidia (w wiekszosci) i AMD. Intela
raczej nie spotkalem w tym gronie.

Nie wiem, moze mialem fuksa i kupilem jakiegos dobrego szrota demobila
(chodzi o ten z Belgii), acz czasem zastanawialem sie, czemu tak malo
wpisow w necie z zachodniej Europy odnosnie tych usterek. Fakt, u nich sie
nie naprawia, tylko wywala na szrot, ale mimo wszystko...

Jeszcze lepszy bajer jest na amerykanskiej stronie HP, gdzie mozna sobie
dobrac prawie kazdy komponent. U nas nie do pomyslenia i trzeba kupic
niestety juz gotowe zestawy...

1) Wymieniono tez ramke z matryca, pomimo ze oryginalna byla sprawna.
Jednakze o ile w tej starej lekko przyzolklo podswietlenie, to w tej
"nowej" mialem wrazenie, jakby byla "refurbished". Wymieniono tez
klawiature z brakujacymi dwoma klawiszami, za to nie chcialo wymienic
gornej wytartej obudowy. Totez urzedzam przed ANovo - oficjalnym
serwisantem Pavulonow HP. Na szczescie serie biznesowe serwisuje inna
firma.

--
Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,
to mówi.