Re: Takie czasy... :)

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Mon, 22 Oct 2012 22:42:03 +0200

Dnia Mon, 22 Oct 2012 20:38:36 +0200, Michal napisał(a):

> Że tak z odrobiną nieśmiałości spytam: jak utrzymujesz porządek w
> burd*u pt. \%WINDIR%\WINSXS\?

Wyszedłem z założenia, że tym, to się ma system zajmować. Jego pliki, jego
cyrk, jego małpy.

> [...]
> spojrzałem "jedynie" 61.286 plików i 15.731 katalogów - już samo
> otworzenie takiego katalogu chwilę zajmuje by sprawdzić co tam jest,
> o utrzymaniu porządku i ręcznym usuwaniu nie mówiąc, bo kiepsko kończy
> się to dla stabilności systemu.
>
> Przy dzisiejszych pojemnościach dysków to nie jest taki problem, ale po
> pierwsze nie ma się nad tym praktycznie kontroli, skutecznie
> uniemożliwia/utrudnia instalację OSa na malutkim 32GB SSD oraz dla osób
> mających zamiłowanie do porządku i kontroli nad zawartością dysku z
> czasów HDD mających 20/40/80 MB wygląda to jak nocny koszmar.

Powiem Ci tak - wolę mieć WinSXS i tam fafnaście różnych wersji bibliotek,
niż rozgryzanie problemów, który instalator, którą DLLkę podmienił na jakąś
swoją wersję i z tej przyczyny cyrk się zaczął dziać w aplikacjach. :)

Co do miejsca na dysku - ja przerzucam dane użytkownika leżące w
\Users\konto\AppData i podpinam linkiem symbolicznym we właściwe, źródłowe
katalogi. Mając na system przeznaczoną partycję 80GB mam jeszcze 27GB
wolnego - a jest to maszyna z poinstalowanymi paroma kobylastymi programami.
:D

[ Życie jest zbyt cięzkie, by przykładać do niego wagę.         (S.J. Lec) ]