Dysk zewnętrzny USB - problemy z "pamięcią" zasilania

Autor: z <zch28_at_usunwp.pl>
Data: Mon, 22 Oct 2012 17:17:44 +0200

Zakupiłem obudowę do dysku 2,5". Profilaktycznie wybrałem taką z dwoma
wtyczkami USB bo producent tunera satelitarnego z którym miał on
pracować zaleca zasilanie dodatkowe.
Testowałem przez tydzień na tunerze, na dwóch kompach tylko z podpiętą
jedną wtyczką i działało cacy.
Dzisiaj coś mnie podkusiło i podpiąłem do jakiegoś starego laptopa na
Atomie. Usłyszałem podejrzane świsty-zgrzyty :-). Domyśliłem się że mu
fazy braknie. Podpiąłem drugą wtyczkę i wszystko gra.
Niestety teraz kiedy podpinam ten dysk do tunera też woła o fazę :-(
Czy da się to przywrócić do poprzedniego stanu? Robiłem restarty,
wyłączałem zasilanie.
Jeśli nie to gdzie podpinać to zasilanie? Czy może być inne urządzenie z
gniazdem USB (telewizor, napęd DVD) Czy może bezpieczniej zaopatrzyć się
w oddzielną ładowarkę USB?