Re: Pamięci do Core i3 3240.

Autor: WiesłaW <nawu_at_usun.poczta.onet.pl>
Data: Sat, 20 Oct 2012 16:54:14 +0200

Dnia 20-10-2012 o 11:35 Rafał napisał na pl.comp.pecet:

> nie wiedziałem że jest aż taka dowolność...
> a jak jest w sytuacji odwrotnej, znaczy czy do procesora Core i3 2100
> mozna dać pamięci 1600MHz?
> i czy można się spodziewać jakiegoś wzrostu wydajności?

Ale jaka dowolność? Płyta z obsługą pamięci DDR3 takowe pamięci ma
obsługiwać. Kontroler pamięci w starszych procesorach i3 obsługiwał
natywnie pamięci DDR3 1333, a w nowych obsługuje 1600. Jak obsługuje to
warto zastosować, ale niekoniecznie. W innym przypadku częstotliwość
zostanie obcięta do ustawień domyślnych, zapisanych w SPD/XMP lub do
wartości modułów z mniejszą częstotliwością - niezależnie od
obsługiwanych.

Dla procesora Core i3 2100 można dać pamięci 1600MHz, ale domyślnie
powinny i tak ustawić się na 1333. Jeżeli mamy płytę z możliwością OC,
możemy tę częstotliwość podnieść. Jednak z doświadczeń wynika, że taka
operacja daje wzrost wydajności zaledwie o kilka procent.
Należy również pamiętać, że kontroler pamięci w tych procesorach nie
lubi zbyt wysokiego napięcia. Z tego względu sprzedawane są pamięci
dedykowane dla procesorów Intela z obniżonym napięciem.

--
WiesłaW
Opera Mail