Re: przymierzam się do zakupu dysku SSD

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Fri, 19 Oct 2012 18:18:02 +0200

> A żebyś się nie zdziwił.

> http://windows7forum.pl/microsoft-przestanie-wydawac-aktualizacje-service-pack-27417-t

Widziłeś ten znak zapytania na końcu?
A nawet jeśli to się sprawdzi to ImHO będzie BARDZO ZŁY POMYSŁ - choćby
dlatego by po każdej instalacji nie pobierać min. kiluset MB danych i
czekać aż to sie zupdejtuje, potworzy kopie przywracające itp. - w ten
sposób już na starcie system jest wolniejszy niż wersja ze zintegrowanym
SP.

O ile oczyswiście jest jak to pobrać. Po raz kolejny poqwtarza mi się
sytuacja, że Win7 a teraz Win8 RC nie mają tak podstawowych sterowników
jak do co odrobinę mniej populatnych kart siecowych ethernet. Sytuacja
jest na tyle uciążliwa, że producent kontrolerów ethernet zintegrowanych
z mobo często nie dostarcza sterów na swojej stronie i trzeba je pobrać
z windows update ...tylko jak. Teraz z Win8RC miałem taką sytuację, że
przeszukując sieć nie widziałem nigdzie tych sterów do sieciówki z mobo
na ULI1695 pod win8 by pobrać je i dostarczyć na pendrive. Skończyło się
na włożeniu na chwilę karty na standardowym realteku 8139 by pobrać
stery do zintegrowanej z windows update. Z win 7 było podobnie (tam nie
było na początku sterowników nawet do tak popularnych kart jak cała
seria Audigy) - dodano później w WU i SP1.
Trzeba też pamiętać, że zgodnie z pomysłem intela nowe płyty mają już
nie mieć slotów PCI wcale. O ile sieciówki PCI na Intelach PRO100, S3905
czy Realtekach 8139 walają się każdeku średnio zaawansowanemu userowi po
domu w dużej ilości, to z sieciówkami PCI-E mającymi do tego od razu
wsparcie w OSie MS już tak różowo nie jest.
IMHO jeśli to się potwierdzi, to kolejny bardzo kiepski pomysł MS, który
ostatnio zapatrzyłsię chyba w idiotyzmy Apple, tyle że Apple to jest
praktycznie zunifikowany sprzęt prawie jak konsola, nawet w
architekturze x86.

> Może się okazać (choć na razie to tylko domysły), że następnym
> service packiem będzie nowy Windows - a prace idą pełną parą.
> http://kut.as/0itl

Z diesiątków, jeśli nie setek skracaczy akurat taki wybrałeś - trochę to
freudowske albo pachnie małolatem ;)
A co do prac nad kolejną wersję: raz że KS ma rzetelnoś, hmmm - taką
sobie, dwa że co w tym dziwnego - AFAIR od zawsze aydając jedną wersję
pracowano już nad kolejną. Chyba nie spodziewałeś się, że wieszcząc erę
post-PC MS odetnie się od jednego ze swoich podstawowych źródeł dochodu
i przestane wydawać kolejne wersje OSów lecąc w chmury, jak to moden
ostatnio.

BTW:
Czy ja żle sprawdzam, czy z szumnie zapowiadanej wielomonitorowości w
Win8 zrobił się mały deszcz w postaci paska zadań na drugim pulpicie, a
aplikacje pełnoekranowe jak zawsze odpalają się na moniorze primary, a
nie w kontekście aktywnego desktopu/monitora. Żal.

--
/MB