Re: PCI Parity Error

Autor: Gejzero SQ3OGX <gejzer__at_poczta.onet.pl>
Data: Thu, 18 Oct 2012 15:17:57 +0200

Użytkownik "inst4nce" <inst4nce_at_gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Komputer z Win XP Pro działał bez problemu 3 lata, aż tu nagle po
> włączeniu wyskakuje:
> PCI Parity Error !
> Press F1 to continue, F2 to reboot...
> Klawisze [F1] i [F2] nic nie robiÄ…, tylko [Ctrl-Alt-Del] resetuje kompa.
>
> Płyta główna to GIGABYTE GA-G33M-DS2R. Dźwięk, grafika, sieć zintegrowane
> na płycie, więc nic nie siedzi w złączach PCI i innych.
>
> Memtest się uruchamia i nie pokazuje żadnych błędów pamięci. Uruchamia się
> również Knoppix LiveCD i działa bez problemu.
> Zresetowałem CMOS (wyjęcie baterii) i też nie pomogło. Zrobiłem jeszcze
> [...]
Jak nic nie masz w PCI to bym zaczÄ…Å‚ od resetu biosu.
Innego pomysłu nie mam ale wskazuje na uszkodzenie sprzetowe.
Może, coś puściło na lutowaniu w między chipsetem a mostkiem.Tam tez chyba
idzie magistrala PCI.
Może kontroler dysku wysiadł. W płycie zintegrowanej magistrala PCI jest
rozciągnięta na "całą"płytę, także znalezienie uszkodzenia nie będzie
proste.

Gejzero.