Re: Najlepszy netbook do 1200zł na dzisiaj?

Autor: WiesłaW <nawu_at_usun.poczta.onet.pl>
Data: Wed, 10 Oct 2012 20:13:02 +0200

Dnia 10-10-2012 o 17:01 KJ napisał na pl.comp.pecet:

> właśnie trafił w moje rączki (na chwilę ) nowiutki LENOVO G570e na intel
> B950 (1250zł) i win 7 chodzi świetnie przy 4GM ram
>

> index procesora B950 jest tylko nieco niższy od celeron 877 więc też
> powinno być dobrze

Nie wiem skąd bierzesz te indeksy, ale jeszcze trochę i ktoś uwierzy, że
bardzo podobny procesor przy taktowaniu 2,1GHz jest gorszy od tego z 1,4
GHz. Bo mnie się wydaje, że B950 jest dużo (o 0,7GHz) wydajniejszy nie
tylko od celerona 877 (posiada również wydajniejszy układ graficzny),
ale także 887, pseudo-pentiuma 997 i innych Celeronów i Pentiumów Sandy
Bridge do 2GHz włącznie.

Nie będę się wypowiadał co do sedna wątku, gdyż zdaje się, że sam nie
wiesz co dokładnie chcesz. Pamiętaj jednak o tym, że procesory mobilne
dzielą się jeszcze na te do netbooków i te do notebooków, co jest
zdeterminowane nie tylko wydajnością, ale i poborem mocy. Ten Twój super
Celeron nie łapie się do żadnej grupy (albo do wszystkich:)). Przy swoich
17W TDP nie nadaje się zbytnio do netbooka, gdzie procesory pobierają do
10W (co i tak jest już dużo). Nie nadaje się również za bardzo do laptopa
ponieważ wbrew temu co piszesz jako procesor "notebookowy" ma kiepską
wydajność.

--
WiesłaW
Opera Mail