Re: kieszen na dysk USB 2.0 / USB 3.0 z szyfrowaniem (klawiatura)

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Wed, 10 Oct 2012 14:38:05 +0200

W dniu 2012-10-09 17:07, DooMiniK pisze:
> Witam,
> Służbowo używam takiej zabawki:
>
> Czy jest możliwość dostać coś w ludzkiej cenie,
> żeby tylko wsadzić dysk 2.5 cala? Mam dyski, szukam czegoś
> takiego, ale przystepna cena:
> http://tinyurl.com/9vfz2es
>
> Tak, żeby miało klawiaturkę do wpisania hasła (AES).
> http://tinyurl.com/9f5h54u

Tak z ciekawości - na jakim poziomie realizowane jest szyfrowanie:
blokada dostępu do urządzenia USB czy szyfrowane dane na dysku?

No i jeszcze jedno - jeśli to jest szyfrowanie pełnodyskowe, a nie
zwykłe "łapy precz od mojego dysku zostawionego na biurku", to jeśli
masz uczulenie na TrueCrypt itp. bezpieczne rozwiÄ…zania programowe, to
nie lepiej sięgnąć do szyfrowana wspieranego przez praktycznie dowolny
współczesny dysk ATA na poziomie jego kontrolera?
Też do zdjęcia przy odrobinie pracy, ale chyba bezpieczniej niż hasło
składające się z z samych cyfr - dowolny program typu oclHashcat
rozniesie takie zabezpieczenie w minuty, max parÄ™ godzin (same cyfry
przy założeniu że nie będziesz za każdym razem wpisywał krótkiego hasła
składającego się 128 cyfr ;)

--
/MB