Re: Jaki sprzęt na serwer?

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Mon, 8 Oct 2012 13:47:57 +0200

Dnia 2012-10-08, o godz. 13:07:29
Piotr Rezmer <p.r_at_bezbzdur.pl> napisał(a):

> Tyle że trudno uzyskać wysoką niezawodność na jednym hoście.
> Sprawdziłbym czy nie tańszym rozwiązaniem będzie wykupienie
> wirtualnego serwera w chmurze Amazon.

Chmura fajna. Tylko nie masz pojęcia gdzie leżą Twoje dane i kto poza
Tobą ma do nich dostęp a to dla wielu ludzi/firm ma znaczenie. Ja np.
mam jeden taki serwis zawierający dane wrażliwe i nie za bardzo jestem
skłonny by to leżało poza firmą.

Oczywiście tak jak pisali poprzednicy można to zwirtualizować, dać
jakiś zasób dyskowy, dwie maszyny. Tylko czy pytającego na to stać? I
jakie to Windows?

Może lepiej (jeśli to nei jest specjalnie duży biznes jak pisze
pytający) jakiś serwer wolnostojący z kilkoma dyskami w RAID1 czy 5? Z
czasem serwisu rzędu kilku godzin? Plus oczywiście regularny backup do
tego? Gdyby nie Windows to poleciłbym któregoś QNAP-a Albo np. HP
ProLiant MicroServer - na nim ZTCP można postawić Windows.

A w wielu firmach za takowe "serwer" dla jakichś aplikacji bazodanowych
czy finansowych robię zwykłe PC - może to też jest jakaś opcja by
kupić solidnego desktopa.

Zdrówko