Re: SSD RAID0 na mobo z SATA II

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Sun, 07 Oct 2012 18:05:19 +0200

W dniu 2012-10-07 17:04, KJ pisze:
> nie wiem jak raid i transfery ale ja przez kilka miesięcy używałem SSD
> na płycie SATA II i całkiem niedawno kupiłem płytę SATA III(6Gbps) jakoś
> nie zauważyłem różnicy w szybkości
>
> transfery w benchmarkach wzrosły z 200 na 400 ale to wszystko testy
> syntetyczne
>
> system jak uruchamiał się w 20 sekund tak nadal się uruchamia w 20s
> analogicznie aplikacje bez różnicy

        A jaki to SSD? Jak na popularnym SF2281 to akurat wcale mnie nie dziw,
bo one w odczycie nawet sekwencyjnym na danych skompresowanych ledwie
przebijajÄ… 200 MB/s, o danych losowych 4k nawet nie wspominajÄ…c i po
TRIM/garbage collection (a nie świeżo wyjętym z pudełka, pustym dysku).
Sandforce dobrze wypada tylko w syntetykach na pustych danych, w
rzeczywistości wiadomo jak jest. Z drugiej strony mocno rozczarowała
mnie wydajność zarówno Samsunga 830 jaki i Cruciala M4 @SATA2 - wyraźnie
kontroler na mobo jest hamulcem tych szybkich dysków. Właśnie z tego
względu zastanawiam się nad dwoma tanimi Sandforcami w RAID0 -
teoretycznie powinno być nawet lepiej @SATA2 niż Samsung czy Crucial, a
pojemność prawie dwa razy taka. Problem, że to teoria - nie sprawdzałem
2x RAID0 SSD SF2281 @SATA2 i nie wiem jak to wydajnościowo wychodzi
(wszędzie są testy albo jednego dysku @SATA2/3, albo co najwyżej RAID0
@SATA3).

--