Re: dvi-hdmi audio gtx260 i tv sony bravia

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Sat, 06 Oct 2012 22:28:55 +0200

W dniu 2012-10-05 21:23, gileqw_at_gmail.com pisze:
> Nie mam dźwięku na tv sony bravia poprzez kabel dvi-hdmi.
> Grafika jest podpięta do mobo kabelkiem spdif, sterownik nvidii widzi tv sony jako urzadzenie audio, które w/g opisu w tym panelu powinno pojawić się w urządzeniach audio (win7 x64) - niestety tu go już nie ma, tylko realtek.
> Czy kabelek dvi-hdmi z pinami dvi-d dual potrafi dać dźwięk?

Niestety nie miałem styczności z przesyłaniem dźwięku w GTX460, ale w
Radeonach jest tak, że musisz mieć odpowiednią _przejściówkę_ DVI->HDMI
i dopiero dalej kabel. Zazwyczaj jest ona dołączona do karty, jak nie to
jest problem - te przejściówki poza połączeniem pinów mają w środku
dodatkowy chip odpowiedzialny za audio, co gorsza nie są zgodne pomiędzy
rodzinami i do HD4000 są inne, do serii 5000, 6000 i 7000 każda inna.
Przy podłączeniu przez przejściówkę z innej generacji Radeonów HD, przez
przejściówkę typu generic oraz typowy (spotykany
w sklepach) kabel DVI-HDMI prześlesz obraz, dźwięk już nie. Tym samym
nie pojawi Ci się HD Audio z tego wyjścia w urządzeniach.
Podejrzewam, że z GTX460 jest tak samo.

--
/MB