Re: AMD ATHLON 64 X2 3800+ (radiator)

Autor: Corran <corran.pl_at_gmail.com>
Data: Sun, 30 Sep 2012 16:13:05 -0700 (PDT)

W dniu piątek, 28 września 2012 09:05:23 UTC+2 użytkownik DooMiniK napisał:
> On 27/09/2012 18:24, yorgus wrote:

> Oooo, dobrze wiedzieć, dzięki! Ogólnie sytuacja jest taka:
>
> - AMD 64 X2 3800+
>
> - MB http://www.msi.com/product/mb/K9NGM2.html#/?div=Detail (K9NGM2)
>
> - obsługiwane CPU:
>
> http://www.msi.com/product/mb/K9NGM2.html#?div=CPUSupport
>

> Wiem, że to już troszkę zabytkowy komputer, ale zakup nowego to dopiero
>
> za rok, dwa, teraz będzie nowy monitor; czy któryś z tych byś polecił
>
> (CPU), czy zapomnieć i po prostu dodać RAMu? (obecnie jest 2GB,
>
> wrzucę dodatkowe 4). Głównie chodzi o grafikę (Adobe PS itd.).

Ja bym to zrobił tak:

- Primo - jakiś w miarę przyzwoity cooler (z miedzią!), może ktoś ci sprezentuje albo kupisz gdzieś za grosze, bo jeśli masz jakiś aluminiowy badziew to chyba szkoda zachodu.

- Secundo - jak z opcjami "podkręcania" na płycie? Może warto włożyć lepszy proc i go "przykręcić" tzn. przetraktować na niższa częstotliwość, będzie się mniej grzał już od tego, a może i przeżyje obniżenie napięcia - jednocześnie będą szybszym od słabszego procka. Nie znam tych procków nie wiem czy jest sens kombinować, sam sobie musisz odpowiedzieć na to pytanie.