Starszy zasilacz i nowa płyta - kompatybilność

Autor: Corran <corran.pl_at_gmail.com>
Data: Sun, 30 Sep 2012 15:58:24 -0700 (PDT)

Witam

Posiadam mający już parę lat zasilacz Chiefteca o mocy 450W (ostatnie 1,5 roku przeleżał nieużywany - stary komputer padł, a ja jechałem tylko na laptopach).

Zasilacz ten posiada główną wtyczkę zasilania która powinna pasować do nowych płyt (10x2 + dodatkowy kabelek 2x2).

Oprócz tego posiada wtyczkę dodatkowego zasilania płyty głównej (2x2), i tu moje pytanie.

Większość nowych płyt posiada złącze dodatkowe o wymiarach (4x2), czy płyta taka będzie działać bez tego kabelka?

http://www.komputronik.pl/product_picture/6/PLP8H77V-1/Asus_P8H77_V-e17ccae5.png

Niektóre płyty (zwykle mATX) posiadają dodatkowe złącze w wersji 2x2

http://www.komputronik.pl/product_picture/6/PLGAH77MD3H-1/Gigabyte_GA_H77M_D3H-bdfa9304.png

Czy muszę szukać takiej płyty?

Nie zamierzam używać 2 kart graficznych PCI Expres na raz.