Re: Sledz S/PDIF

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Sun, 30 Sep 2012 12:01:51 +0200

W dniu 2012-09-25 22:38, R.e.m.e.K pisze:
> Czy nie wie ktos gdzie mozna kupic sledzia, umozliwiajacego wyprowadzenie
> audio na zewnatrz przez lacze cyfrowe S/PDIF?
> Plyta ma wyjscie optyczne, a mi zalezy na coaxialnym (cinch).
> Oto obrazek takiego sledzia:
> http://img163.imageshack.us/img163/3708/qttemphp4048.png
Zamiast szukać, sam byś zrobił w 2 minuty.
Stary kabelek "audio" od cdromu, by pozyskać wtyczkę i kabelek:
http://forum.cdrinfo.pl/attachments/f113/53806d1263481593-leadtek-winfast-tv-2000-xp-expert-podlaczenie-dzwieku-kabel-cdaudio.jpg

Wtyczkę wsadzasz do płyty głównej tak, by użyć pinów GND i SPDIF_OUT, i
te dwie żyły podłączasz do gniazdka "chinch" (w sklepie rtv za jakieś
0.5-2zł), GND do masy zewnętrznej, SPDIF_out do wewnętrznego pinu.
Gotowe. Tam nic wiecej nie ma i nie potrzeba.
Wyprowadzenie +5 jest do modułu nadajnika optycznego, ty tego nie
potrzebujesz, więc nigdzie go nie podłączasz.