Re: NAS jako mały serwer

Autor: PK <kosu_at_nospam.pl>
Data: 27 Sep 2012 14:21:15 GMT

On 2012-09-27, Marx <acc.for.news_at_gmail.com> wrote:
> FreeNas jest za free. Zaleta taka że nie jesteś ograniczony
> rozwiÄ…zaniami producenta. Ale co kto lubi.
> Marx

Jak tak porównuję "ficzersy" QNAP i FreeNas (a właściwie NAS4Free, bo
on by mnie mógł interesować ewentualnie), to mam wrażenie, że wiele
godzin bym spędził na dodawaniu do "%Free%" tego, co w QNAP po prostu
jest.
Tzn. stwierdzenie "nie jesteÅ› ograniczony rozwiÄ…zaniami producenta"
oznacza w tym wypadku głównie to, że "jak już spędzisz XX godzin na
konfigurowaniu tego BSD, to będziesz miał możliwość spędzić jeszcze
XX na dalszym rozklepywaniu systemu" :].

Nie mniej przyznaję, że o NAS4Free dowiedziałem się dziś rano i biorę
to pod uwagę, ale obawiam się, że, nawet jeśli taki mały komp na
jakimś Atomie N2600 wyszedłby dość tanio, to różnica nie pokryje mi
raczej własnej "robocizny" :). Plusem (chyba jedynym) jest to, że
rzeczywiście mógłby być trochę mniej hałaśliwy.

pozdrawiam,
PK