Re: NAS jako mały serwer

Autor: PK <kosu_at_nospam.pl>
Data: 25 Sep 2012 17:37:01 GMT

On 2012-09-24, sphinxozo <sphinxozo_at_gmail.com> wrote:
> Nie wiem czy zabaczyłeś co to za serwer, raczej nie. Oparty na nisko
> napięciowy procesor AMD, 12W pod pełbym obciążeniem.
> W spoczynku bierze 1 W , a pod pełnym obciążeniem z 4 dyskami - 40 W ,

W spoczynku 1W to chyba bez dysków :].

> jeżeli je wyłączysz w idle to jeszcze mniej.
> A to już jest porównywalne do tych Synology czy QNAP, niewielka
> różnica. Serwer jest cichszy, wydajniejszy i z większymi możliwościami
> rozbudowy.

OK. To jakie sÄ… plusy POZA:
- wydajnością,
- większymi możliwościami rozbudowy,
- normalnym OS.
Bo te wady mi po prostu nie przeszkadzajÄ…. Odpowiada mi za to zaleta,
tzn. kupno właściwie skonfigurowanego, gotowego rozwiązania, przy którym
nie muszę długo grzebać.

W to "cichszy" niestety trudno mi uwierzyć. I tu i tu są dyski.
I tu i tu jest wiatrak w obudowie. PomijajÄ…c ewentualne wady
konktrukcyjne obudowy NAS (drgania) nie bardzo wiem czemu ten serwer
miałby być cichszy :).

pozdrawiam,
PK