przegrzewajÄ…cy (?) sie pecet

Autor: Marcin Debowski <agatekun_at_INVALID.ml1.net>
Data: Sun, 23 Sep 2012 10:08:07 +0800

Witam,

Mam sobie peceta z³o¿onego w zamy¶le do obróbki multimediów i w
czasie owej obróbki (np. koñcowego kodowania Sony Vegas lub jednym
z pakietów TMPGEnc) ¶wiat³o ga¶nie (brak sygna³u do monitora),
reszta ¶wiate³ek siê rado¶nie pali ale w celu zmuszenia
czegokolwiek do interakcji pomaga ju¿ jedynie wy³/w³ prze³±cznikiem
zasilania.

MSI 760GM-P23(FX) v.3.0
AMD FX(tm)-6100 Six-Core 3.3 GHz
Processor
        Voltage: 1.2 V
        External Clock: 200 MHz
        Max Speed: 3300 MHz
        Current Speed: 3300 Mhz

Pamiêci jakie¶ podstawowe Kingstony, 2x4GB/1333MHz
VGA, zintegorwana LUB nonejmowa Nvidia 8400GS/DDR3/512MB; w trybach
1920x1080 /32/16 lub 24
2x HDD, WD, Hitachi, 200/250GB
2x DVD
Nic niepopodkrêcane.

Jest to równanie z wieloma niewiadomymi i mo¿e kto¶ da rady
odnale¿æ w tym odrobinê sensu bo mi wyczerpuj± siê powoli pomys³y.

Elementy uk³adanki:

1. Pamiêci sprawdzone memtestem - ok

2. Najpierw to pomy¶la³em, ¿e to ta nvidia: po zainstalowaniu
programu do kontroli temperatury okaza³o sie, ¿e podczas kodowania
jej temperatura wzrasta powy¿ej 56 i zwykle wtedy nastêpuje bum.
Jak jej zmieni³em ilo¶æ kolorów na mniej bitow± to temperatura by³a
ni¿sza, ale te¿ w koñcu osi±ga³a ww. (n.b. nie do koñca widzê czemu
toto mi ro¶nie przy kodowaniu bo wspomagania nvidii /CUDA/ jest w
programie wy³±czone)

3. wyrzuci³em nvidiê i polecia³em na zintegrowanej ale bum te¿ w
koñcu nastêpowa³ tyle, ¿e trwa³o to d³u¿ej

4. po którym¶ bum zrobi³o siê bum grande i tym razem wszystko
zgas³o i przesta³o reagowaæ. Sprawdzi³em na zielonym kabelku - brak
napiêcia; jeszcze na g³. kablu zasilanie - jest, ucieszy³em- pewnie
zasilacz Coolmaster RP-600-PCAR (600W) - trochê ju¿ mia³ za sob± a
firma te¿ nie do koñca.

5. Zakupi³em Corsaira TX-650M (650W), 3 filmy HD z kodowaniem po
3-5h ka¼dy i odetchn±³em - przesz³y.

6. Sielanka trwa³a do wczoraj, na kolejnym filmie, sru po 5h ekran
zgas³. No rzesz...

Dodatkowe dane:

Win7/64

CPUID HW monitor którego u¿ywam pokazuje, ¿e w czasie kodowania CPU
nie wychodz± poza 54 stopnie, nic innego równie¿ z wyj±tkiem czego¶
czego nie mogê zidentyfikowaæ. Ww program podaje najpierw napiêcia
a potem temperatury i z tymi ostatnimi idzie to tak:

TMPIN01
TMPIN02
TMPIN03

01 to CPU; 03 to najprawdopodobniej MB a zagwozdk± i bardzo
podejrzanym elementem jest 02, który dochodzi w czasie kodowania do
90 (40-50 idle). Co to mo¿e byæ bo wydaje siê to to stanowczo za
wysoko? Mam te¿ w±tpliwo¶ci czy jest to prawid³owe wskazanie, bo
wymieniony program przek³amuje niektóre napiêcia.

Je¶li to nie to, to ju¿ nie bardzo wiem co dalej sprawdzaæ

--
Marcin