Re: GRX295, Windows 7 x64 i notoryczne restarty sterownika

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Sat, 22 Sep 2012 01:23:02 +0200

Dnia Fri, 21 Sep 2012 23:23:16 +0200, Michal napisał(a):

> No to IMHO nie ma co szarpać się wyżej niż GTX660 lub R7870, bo
> mocniejsza i tak będzie spowalniana przez konfig bazowy.

Zamówiony został Radeon 7850. Nie gram na tyle dużo, różnica w wydajności
między 7850, a 7870 aż tak makabryczna nie jest, a około 300 zł w kieszeni.
Poza tym - szukałem mniej prądożernego odpowiednika GTX295. HD7850 się w tej
roli sprawdzi.

> U mnie PhenomII X4 955 BE @3,6 GHz, 8 GB RAM, rozdzielczość 1920x1080 w
> stereoskopowym 3D (ciągnie w dół framerate o 50%) i na dziś nawet
> stosunkowo słaby R7850 daje radę.

3D u mnie odpada z definicji. Szału nie robi, kosztuje za dużo. Been there
done that, tested this. :D

> Zastanawiałem się nad mocniejszą
> (odpowiednikiem R4850 z 2008 r. jest obecnie R7950, a nie R7850 jakby
> wynikało z cyferek) ale raz, że gram raz na ~2 miesiące po parę godzin,
> dwa że uznałem 800 zł za górną granicę wariowania z wydatkami przy tak
> mało intensywnym graniu na PC (nawet na konsoli mi się nie chce), a
> R7850/70 jest bardzo oszczędna prądowo w 2D (GTX660 zresztą też, nawet
> ciut lepiej tu wypada).

U mnie miało być - minimum to, co dawał GTX295. Czekam na dostawę
zamówionego Radeona 7850. I mam nadzieję, że to będzie to. :D

> Zresztą na początek przyszłego roku zapowiedziano wydanie SeaIslands
> (Radeony 8000) z mocno poprawioną wydajnością obliczeniową (GPGPU) i
> porawnionym zarządzaniem pamięcią przestrzeni adresowej CPU/GPU. Przy
> tym premierowe ceny R8850 i 8870 w stosunku do premiery R7000 mają być
> niezłe (mam nadzieję że nVidia nie zaśpi ze średnim segmentem jak w tym
> roku, tak że dopiero premiera GTX660 i 660Ti wymusiła obniżki), więc i
> tak będę w przyszłe wakacje zmieniał najpewniej na R8870, a na kartach z
> wysokiej półki najwięcej się traci.

Powiem tak - kupowałem często sprzęt z wyższej półki wydajnościowej, teraz
mnie niestety na to nie stać. Chętnie kupiłbym Radeona 7870 lub mocniejszy
odpowiednik - ale nie bardzo mam jak. Jeżeli 7850 sprawdzi mi się równie
dobrze, co GTX295, a prądu żreć będzie mniej - już mi pasuje. :D

[ Being someones father is not a right. It's a gift.                       ]
[                              (Horatio Caine, "CSI Miami 4x17 Collision") ]