Re: Sieć 1 Gbit - jakie kable?

Autor: Marcin N <marcin5.usun.wykasuj_at_onet.pl>
Data: Fri, 21 Sep 2012 14:20:03 +0200

W dniu 2012-09-19 16:19, Marcin N pisze:
> Witam,
>
> Uświadomiłem sobie, że mam w domu dwa komputery i router UPC, które
> rzekomo potrafią pracować w trybie 1 Gbit. Kable mam stare (sprzed 5
> lat) i ciekawi mnie, czy da się tymi kablami przesyłać 1 Gbit.
>
> Jak przełączyć całość w ten tryb? To się robi programowo?

ZadziwiajÄ…ce.
Sprawdziłem oba komputery - każdy z nich zgłasza, że połączony jest z
routerem przez sieć 1 Gb. Spróbowałem więc przesłać pliki z jednego na
drugi - i już nie przesyła z szybkością 12 MB/s, ale około 35 MB.

Wystarczyło rozpocząć wątek na grupie dyskusyjnej i komputery same się
naprawiły. Zupełnie jak w przysłowiu o mechaniku, przy którym zepsute
urządzenie zawsze działa poprawnie.

--
MN