Re: NAS jako mały serwer

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Fri, 21 Sep 2012 13:14:21 +0200

http://www.freenas.org/features

> Ale z drugiej strony to tylko soft więc potrzebny jest do tego jakiś
> komuter ? dobrze rozumiem ?

W sumie tak. Co prawda są tam jakieś gotowe skrzynki wielkości tych
NASów SOHO, ale ani to tanie ani popularne w PL nie jest (nie widziałem
w dystrybucji).

> a to już nie jest takie domowe rozwiązanie

Większości z nas (nie NAS ;) poniewiera się jakiś zapomniany pecet
i dyski PATA, których do nowej mobo nawet się nie podłączy. FreeNAS i
gotowe.

> bo kiepsko wygląda pecet (nie mówię o dobrym barbone bo to kosztuje
> majątek) przy sprzęcie RTV a taki Qnap czy Synology 1-bay spokojnie może
> stać przy sprzęcie i jakoś to wygląda.

O tym pisałem dziś w innym poście. IMHO NAS na 3,5" HDD nie nadaje się
do do sypialni ani living roomu do pracy z multimediami - za bardzo
hałasują. Dlatego właśnie stawia się to w najmniej używanym
pomieszczeniu (masz w domu garderobÄ™ - sprawdza siÄ™ przednio).

> Rozwiązania typu FreeNAS i ile widze na szybko to raczej dla małych firm
> albo domowych serwerowni :) fajne ale czy nie jest to strzelania z
> działa do muchy ?

Nie musisz stawiać na tym ZFS na i7 + 16 GB RAM ;)
Projekt się rozrasta, od prościutkiego parę lat temu, do monstrum FN8.
Spokojnie możesz postawić pośredni, lżejszy FreeNAS 7.x

--
/MB