Re: Nowa grafika - nowy procesor?

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Thu, 20 Sep 2012 01:28:36 +0200

Dnia Wed, 29 Aug 2012 15:54:53 +0200, Michal napisał(a):

> No jak ktoś ma kaprys odpalić odpalać starsze gry na trzech monitorach w
> rozdzielczościach rzędu 5760x1080 z AA i max detalach to zgodzę się, że
> pewnie znajdzie się trochę gier dla których w konfiguracji Phenom II 550
> + GTX580 CPU nie będzie ograniczeniem ;)

Nie. Raczej miałem na myśli sytuację, że weźmiesz tego samego Crysisa 2
(dajmy na to), odpalisz go na dwurdzeniowym Phenomie czy Core 2 Duo i danej
karcie graficznej i wychodzi tak, że przy 1280×1024 detale nawet wysokie
wyrabiają, a przy 1920×1200 zaczyna się bida.

> Akurat przerabiałem przesiadkę z dokładnie Phenoma II X2 550 BE na
> PII X4 955 BE - już przy jednym Radeonie 4850 CPU bywał hamulcem w
> sporej części tytułów w 1680x1050. Przy 2x R4850 w crossfire to już była
> tragedia - po zmianie z X2 na X4 FPS wyraźnie podskoczył, a CPU
> ptrzestał nonstop w grach być obciążony na 90-100%.

No coś te dane dla GPU, szczególnie w opcji SLI/CrossFire, przygotować musi,
szczególnie przy wysokich rozdzielczościach. :)

> [...]
> i długo zastanawiałem się czy nie dołożyć do 7950. Na Phenomie II X4
> IMHO nie warto - już tego dwuwentylatorowego 2GB Sapphire 7850 przy
> lekkim OC (1GHz+ i 5GHz+ na pamięciach to dla tych kart bułka z masłem)
> ten mój PII X4 955 @3,6GHz będzie hamulcem, a znmieniać platformy teraz
> nie chcę - raz że koszt, dwa roboty tyle że głowa mała - dodatkowy dysk
> 1 TB wisiał mi przez rok w macierzy jako spare, bo nie mogłem zebrać się
> żeby postawić ją od nowa, więc jak pomyślę o ustawianiu wszystkiego w
> RAID od zera przy zmianie mobo to mi się odechciewa ;)

Z teorią, że gry tak ostro po czterech rdzeniach jeździć potrafią, to dalej
mam mieszane uczucia. Swego czasu miałem zestaw (nieco paranoidalny - Core
i7 920, 6GB pamięci i GTX260 do tego) do testów (uprzedzając - było to
trochę czasu temu). Pogoniłem tego i7 do 3,68 GHz. Zapodałem GTA IV, bo niby
tak pragnął 4 rdzeni. Pożyczony z firmy EIZO FlexScan SX3031W (2560×1600),
sprawdzam obciążenie proca - po 22% na rdzeń. A grafika sprzed (testowałem
to w 2009 roku) jak sprzed wojny rosyjsko-japońskiej. ;D

[ The most successful marriages are based on lies.                         ]
[                              (Gregory House "House M.D. 1x04 Maternity") ]