Re: Sieć 1 Gbit - jakie kable?

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Wed, 19 Sep 2012 19:14:21 +0200

"Marcin N" napisał:

> Uświadomiłem sobie, że mam w domu dwa komputery
> i router UPC, które rzekomo potrafią pracować w trybie 1 Gbit.

Jaki model routera i dlaczego "rzekomo"?

> Kable mam stare (sprzed 5 lat) i ciekawi mnie,
> czy da się tymi kablami przesyłać 1 Gbit.

Jeśli nie są w wersji "oszczędnościowej" (czyli połączone tylko 4 żyły),
to nie widzę przeciwskazań. Chyba, że ten router...?

> Jak przełączyć całość w ten tryb? To się robi programowo?

Jeśli chodzi o router, którego nazwy tak krępujesz się podać, to sprawdź
w instrukcji. Być może trzeba się doń zalogować telnetem lub przez www,
ale ZTCW UPC pozmieniało administracyjny login i hasło. Karty sieciowe
zazwyczaj z poziomu systemu operacyjnego, którego nazwy też wzdragasz
się wymienić. Ale zazwyczaj domyślnie są ustawione w tryb
autonegocjacji. W ostateczności możesz wypuścić sygnał z routera przez
switch 1Gb/s i do niego podłączyć komputery, przynajmniej sieć lokalna
będzie ci szybciej działać.

JoteR

JoteR