Re: Internet w domu bez umowy?

Autor: RadoslawF <radoslawfl_at_spam_wp.pl>
Data: Sat, 08 Sep 2012 18:24:31 +0200

Dnia 2012-09-08 17:46, Użytkownik PK napisał:

> TP (neostrada) - to wiem, bo mam. Nie wolno udostępniać swojego
> netu osobom trzecim poza Lokalem, do którego doprowadzone jest
> łącze. Oznacza to, że:
> a) abonent może korzystać z usługi poza Lokalem (czyli np. wifi
> na podwórku, na klatce itp),
> b) w Lokalu łącza mogą używać go osoby trzecie.
>
> Specjalnie dla Ciebie sprawdziłem jeszcze UPC i Netię.
>
> W UPC jest tak samo jak w TP.
>
> W Netii jest ostrzej. Nie wolno udostępniać łącza osobom trzecim, ale
> nie wolno też podłączać do niego urządzeń, które nie są w dyspozycji
> [...]

Sprawdziłem swojego dostawcę i nie ma takich ograniczeń,
konkurencyjny dostawca sąsiada również nie zastrzega udostępniania.
Wygląda że robią to tylko molochy jak tepsa, upc czy netia.
Normalny dostawca nie wnika jak i z kim wykorzystujesz przepustowość
łącza za które płacisz. To co robią dostawcy nienormalni to
jak pobieranie opłaty za korzystanie z drogi z zastrzeżeniem że
ty i twoja rodzina może po niej chodzić ale z twoich gości tylko
ci którzy zostają u ciebie na noc.

Pozdrawiam