Re: HDD widziany tylko przez BIOS

Autor: Seba <Se_at_ba.com>
Data: Thu, 6 Sep 2012 16:18:26 +0200

> To super że w końcu sie udało. Czy po zerowaniu sparawdzałeś programem
> victoria co mu było. Może jakimś cudem teraz będzie widoczny. Gdzieś
> słyszałem że czasami po zerowaniu dysk powraca do ustawień fabrycznych ale
> nie wiem na ile to prawda. mam nadzieję że nie skasowało to SMARTu

Niestety, nic się nie poprawiło. Nie widzą go ani Windows ani Linux.
Victoria w ogóle nie jest w stanie pokazać SMARTu. Pole jest puste.
Natomiast Test pokazuje wyłącznie błędy (oznaczenie x). Po wyświetleniu
kilkunastu takich błędów przerwałem ten test.
Zresztą już przy stracie komputera często (chociaż nie zawsze) pokazuje się
komunikat: Hard Disk S.M.A.R.T Command failed.

Obawiam się tylko czy ten brak SMARTu i wyłącznie błędy w teście
nie spowodują utraty gwarancji.
Czy ktoś miał taki przypadek?
To zerowanie robiłem programem od (byłego) producenta Samsunga,
więc mam nadzieję, że reklamację przyjmą.

Pzdr.
Seba