Re: nie wiem gdzie pytać- serwery grup dyskusyjnych

Autor: PK <kosu_at_nospam.pl>
Data: 02 Sep 2012 11:38:14 GMT

On 2012-09-02, RadoslawF <radoslawfl_at_spam_wp.pl> wrote:
> Płatna treść online ? Skąd taka informacja ?
> Jak na razie to część gazet utrzymująca strony www próbuje
> ratować budżet poprzez płatność za dostęp do artykułów i
> informacji na ich stronach, na razie opornie to idzie
> i są wątpliwości czy się przyjmie na na szeroką skalę.

Nie widzę tej "oporności". Interes kręci się bardzo dobrze. Nie twórz
sobie opinii na podstawie skarg i płaczu w komentarzach na forach :).

Większość dużej (tzn. nie niszowej) prasy na świecie utrzymuje
równolegle stronę w internecie, której główną rolą jest zachęcanie
do kupienia wydania płatnego (oraz przychód z reklam).
Świat się zmienia i ludzie wolą czytać na monitorze niż na papierze,
więc ta treść musi być płatna.

Poza tym po kilku latach doświadczeń wiadomo już, że ludzie chętnie
wydają małe sumy na takie internetowe zakupy. Dowodów jest pełno:
aplikacje na komórki, muzyka, książki, filmy, gry itp.

> Prywatnie większość z nas nie lubi płacić jeśli może
> informację znaleźć gdzieś (czyli w sieci) za darmo.

Bo Internet wciąż jest synonimem "za darmo". Ot - wpisujesz jakiś
adres albo szukasz czegoÅ› w google i wyskakuje samo, nie? :]
To się zmieni. Pewnie nawet wyszukiwarki będą kiedyś w jakiś sposób
płatne (np. będzie to usuwało reklamy i linki sponsorowane).

Rzecz w tym, że tworzenie tych dóbr kosztuje, więc skądś musi pochodzić
kasa. Może być zatem tak, że firma oferuje jakąś jedną rzecz drogo
i utrzymuje z niej wiele darmowych usług, ale w innym podejściu każda
z tych usług ma jakąś niewielĸą cenę. Ostatecznie dochód firmy jest
podobny, ale drugi wariant jest dużo stabilniejszy i pewniejszy.

Wyobraź sobie podobną sytuację w branży spożywczej. Dziś wchodzisz
do sklepu i musisz wszystko kupić. Gdyby sklepy działały tak jak media,
to np. mięso byłoby bardzo drogie, a ziemniaki i nabiał byłyby
za darmo. Jak długo według Ciebie działałby taki system? :P

Ja jestem zdziwiony, że zasoby w sieci były bezpłatne tak długo.

pozdrawiam,
PK