Re: Nowa grafika - nowy procesor?

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Wed, 29 Aug 2012 15:54:53 +0200

W dniu 2012-08-27 13:00, Przemysław Ryk pisze:

> Nie wydaje Ci się, że to dość mocno zależy od rozdzielczości, w jakiej się
> owe gry odpala? :)

No jak ktoś ma kaprys odpalić odpalać starsze gry na trzech monitorach w
rozdzielczościach rzędu 5760x1080 z AA i max detalach to zgodzę się, że
pewnie znajdzie się trochę gier dla których w konfiguracji Phenom II 550
+ GTX580 CPU nie będzie ograniczeniem ;)

Akurat przerabiałem przesiadkę z dokładnie Phenoma II X2 550 BE na
PII X4 955 BE - już przy jednym Radeonie 4850 CPU bywał hamulcem w
sporej części tytułów w 1680x1050. Przy 2x R4850 w crossfire to już była
tragedia - po zmianie z X2 na X4 FPS wyraźnie podskoczył, a CPU
ptrzestał nonstop w grach być obciążony na 90-100%.
Takie czasu jeśli chodzi o nowe silniki gier - dawne teorie o braku
wykorzystania 4 rdzeni w grach to przeszłość. Właśnie zamówiłem R7850
i długo zastanawiałem się czy nie dołożyć do 7950. Na Phenomie II X4
IMHO nie warto - już tego dwuwentylatorowego 2GB Sapphire 7850 przy
lekkim OC (1GHz+ i 5GHz+ na pamięciach to dla tych kart bułka z masłem)
ten mój PII X4 955 @3,6GHz będzie hamulcem, a znmieniać platformy teraz
nie chcę - raz że koszt, dwa roboty tyle że głowa mała - dodatkowy dysk
1 TB wisiał mi przez rok w macierzy jako spare, bo nie mogłem zebrać się
żeby postawić ją od nowa, więc jak pomyślę o ustawianiu wszystkiego w
RAID od zera przy zmianie mobo to mi siÄ™ odechciewa ;)

--
/MB