zasilacz z regulowanymi obrotami

Autor: Marcin Szumilas <mcszumi_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue, 28 Aug 2012 00:10:02 +0200

Dzień dobry!

Zamierzałem sprawdzić, czy stary zasilacz będzie diałał z nową płytą, a
tu jak na złość Chieftec odmówił dalszej współpracy. Więc muszę
kupić nowy zasilacz (150-200zł.) Zależy mi, żeby:

1) zmniejszał obroty wiatraka w zależności od temperatury (czy poboru
mocy?)
2) całkowicie wyłączał wiatrak przy "stanie wstrzymania" systemu,
3) raportował do BIOS-u czy systemu prędkość wiatraka.

Czy punkty 2 i 3 to norma w dzisiejszych zasilaczach? Bo takich danych
producenci nie podają.

Może mi wystarczy 350W do grafiki zintegrowanej na CPU? Ale przeczytałem,
że mocniejszy w tych samych warunkach może być cichszy.

Ten Enermax mi się podobał - 3 lata gwarancji.
http://www.proline.pl/?p=EMX+NAXN+ENP350AGT
Ale trzecia z tych opinii go dyskwalifikuje, bo jak nawet w stanie
uśpienia się nie wyłącza...

Jeszcze są takie Chiefteki:

http://www.proline.pl/?p=CHI+CTG-400-80P+400W
http://www.proline.pl/?p=CHI+CTG-350-80P+350W

Może ktoś używa jakiegoś zasilacza, który spełnia moje warunki i może mi
coś polecić? Albo jak sprawdzić, żeby być pewnym, że np. wyłącza obroty
przy uśpieniu.

Dzięki,
Marcin Sz.