karta rozszerzeń gniazd SATA na PCI-E

Autor: maniek <maniek_at_bez.maila.bo.spamuja.smieciarze>
Data: Sat, 25 Aug 2012 11:06:03 +0200

Czy są sensowne karty rozszerzeń gniazd SATA?
Na płycie mam tylko 4 gniazda SATA i mi po prostu brakło.
Chodzi mi o kartę którą wepnę sobie do złącza PCI-E a wskazana karta zapewni
np. kolejne 4 gniazda SATA.
To co na allegro widzę to jakieś wykopaliska archeologiczne
http://allegro.pl/karta-pci-gembird-2x-sata-1x-esata-sata-3-i2570934822.html
łączone z historycznymi już IDE. Jak jeden podłapie temat to potem 40
sprzedawców sprzedaje jedno i to samo zamiast wyjść z czymś nowym.
Karta ma mieć tylko wyjścia SATA bez żadnych dodatkowych udziwnień.
Jak już coś znalazłem to ma tylko 2 gniazda SATA, nie ma wersji z 4
gniazdami SATA?