Re: Używanie laptopa w domu - bateria

Autor: Robbo <niemam_at_gmail.com>
Data: Tue, 21 Aug 2012 16:01:19 +0200

> ja używam w ten sposób że jak bateri aest naładowana - odłaczam prąd i
> :jadę" na baterii do 3% a potem znowu ładuję
> dzięki temu 5 letnia bateria ma ok 80% początkowej pojemności

W Chipie czy w PC Wordzie był artykuł na temat użytkowania baterii.
Konkluzja była taka, że bateria dłużej żyje, gdy jest co chwila
doładowywana, niż rozładowana do zera i znów naładowana. To o czym piszesz,
czyli cykle pełnego rozładowywania i ładowania miały sens 20 lat temu, ale
nie przy obecnie stosowanych ogniwach.

R.