Re: Używanie laptopa w domu - bateria

Autor: Mirek Ptak <nieprawdziwy_at_nieprawdziwy.pl>
Data: Tue, 21 Aug 2012 08:07:52 +0200

Dnia 2012-08-20 22:08, *Jawi* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

> bateria się zużywa w obu przypadkach a wyjęta chyba bardziej, Nowe
> bateria nie lubią rozladowania. Trzymaj w lapku czy używasz czy nie i
> specjalnie je nie rozładowywuj

Nie masz racji - bateriom Li-Ion najbardziej szkodzi ładowanie oraz
pełne naładowanie i rozładowanie, dlatego trzymanie jej pod prądem cały
czas szkodzi jej bardziej niż zostawienie na półce z 30-60% stanem
naładowania.
Jeszcze bardziej szkodzi takim bateriom cykl pełne (prawie) rozładowanie
i ładowanie. Nagrzewająca się wtedy bateria powoduje powstawanie mostków
miedziowych, a przez to spada jej pojemność, dlatego najlepiej (jeśli
już siedzi w laptopie) jest ją często doładowywać o niewielki % -
niektóre laptopy (moje niestety nie) mają taką opcje w BIOS.

Pozdrawiam - Mirek

--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l