Re: Pytanie do starych ramoli ;-))

Autor: Piotr S. <sashxat_at_interia.pl>
Data: Mon, 20 Aug 2012 10:27:20 +0200

W dniu 2012-08-20 10:09, Jan Walicki pisze:
> Witam,
> Pytanie pewnie banalne do starych ramoli - czyli znawców pamięci
> RAM ;-))
> Oglądam płytę GigaByte EP45-DS5. BIOS : 09/30/2008-P45-
> ICH10-7A89PG0BC-00, Chipset : A89P inne specyfikacje na życzenie.
> Na płycie fizycznie są 4 sloty (banki) RAMu a w instrukcji "stoi", że
> płyta obsłuży łącznie 8 GB RAM.
> Czegoś tu nie rozumiem, przecież system 32-bitowy obsłuży max 4 GB?
> Więc po co dwa razy tyle?

Obsłuży 8 GB jak zainstalujesz system 64-bitowy.

> I drugie pytanie: ta płyta obsługuje 2 kanały RAMu a ja mam 2 kości po
> 1 GB. Są zainstalowane na 1 kanale. Myślicie że jest sens żeby
> przełożyć jedną kość na 2 kanał? Czy zwiększy się wydajność?
> Pozdrawiam

Najlepiej włożyć pamięci tak aby uaktywnić tryb dual channel. Oba moduły
pamięci powinny być takie same. Jak sparować pamięć aby uaktywnić tryb
dual-channel przeczytasz pewnie w instrukcji. Zazwyczaj moduły wkłada
się tak, aby oba były włożone do gniazda o takim samym kolorze.

Pozdrawiam
Piotr S.