Re: Jaki dysk SSD?

Autor: Tomasz Jasiński <Belzebub_at_invalid.invalid>
Data: Sat, 18 Aug 2012 18:06:01 +0200

Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 18 Aug 2012 16:19:28 +0200
 doszła do mnie wiadomość
<vrmltzhnm9vz$.1m0jng03u4ds1$.dlg_at_40tude.net>
 od Jacek Maciejewski <jacmac_at_go2.pl> :

>Dzięki za wskazówki. Rzeczywiście będzie XP na NTFS ale rutynowo mam na
>kompie linuksa również (obecnie lubię Minta:), więc wchodzi w grę ta
>metoda. Jak często przy domowym użytku należało by "czesać" SSD tym
>skryptem?

Trudno powiedzieć jak często, to zależy od ilości dziennych zapisów,
ilości wolnych bloków na dysku, over provisioningu, myślę, że w
domowym użytkowaniu wystarczy raz na tydzień.

Co do samego skryptu, odpaliłem przed chwilą:

tomek_at_tomek-Latitude-E4300-Ubuntu:~$ sudo ./wiper.sh --commit/dev/sda1
[sudo] password for tomek:

wiper.sh: Linux SATA SSD TRIM utility, version 3.3, by Mark Lord.
Preparing for bitmap_offline TRIM of free space on /dev/sda1 (ntfs
non-mounted).

This operation could silently destroy your data. Are you sure (y/N)?

Syncing disks..
Beginning TRIM operations..

/dev/sda:
trimming 4194240 sectors from 64 ranges
succeeded
trimming 4194240 sectors from 64 ranges
succeeded
# kupa takich wpisów
trimming 4194240 sectors from 64 ranges
succeeded
trimming 3417580 sectors from 53 ranges
succeeded
Done.
tomek_at_tomek-Latitude-E4300-Ubuntu:~$

Windows wstał, więc działa ok.
Komunikatem "This operation could silently destroy your data." nie
trzeba się przejmować.

--
"To, czy myśli się metalem, czy kisielem, jest obojętne."
			Stanisław Lem - Altruizyna.