Nowy komputer czyli osiolkowi ;)

Autor: Jakub Jewuła <biuro_at_skanowanie.com.pl>
Data: Fri, 17 Aug 2012 08:32:11 +0200

Czesc

Nadszedl czas zebym sobie sprawil nowy komputer, tym razem
glownie pod edycje video.

Nie robie nic zaawansowanego, ale na E7400 nawet zlozenie dwoch
klipow HD i skompresowanie trwa zbyt dlugo. Szkoda czasu ;)

Pracuje w Sony Vegas z tego wzgledu bede chcial kupic karte video
wspierajaca obliczenia. Bedzie to pewnie Radeon 6870.

Watpliwosci mam co do procka. Przegladalem benchmarki i pierwsza
sprawa to rozczarowuje mnie roznica miedzy I7 a starenkim E7400
http://benchit.pl/procesory/porownanie/usun/169
Spodziewalem sie ze roznica bedzie 10-20x ;) a tu jedynie 3-3.5x...

Chcialbym zeby nowy komputer byl zauwazalnie szybszy od obecnego,
ale tez chcialbym zoptymalizowac wydatki. Znaczy wydam okolo 3tys
ale juz 7tys nie ;)

Wybor precesora determinuje reszte, wiec od tego chcialbym zaczac.
Z cena procesora chcialbym sie zmiescic ponizej 1500zl.
i7 970 skacze juz absurdalnie w gore.

Skomentujecie jakos wybor procesora? Co kupic?

Do procesora oczywiscie potrzebna plyta etc.
System Win 7 pewnie PRO. Pamieci 8-16GB.

Mam kilka dyskow kupowanych okolo rok temu wiec ew. kupilbym
wylacznie szybki dysk na system, storage mam.
I tu pytanie "to SSD or not to SSD"?
Jesli SSD to ktory model polecilibyscie na sam goly system
i kilka programow? Chcialbym zeby popracowal kilka lat...

Z gory dzieki za podpowiedzi.