Re: USB over IP

Autor: Artur Dębski <arturdebski_at_autograf.pl>
Data: Mon, 13 Aug 2012 16:58:07 +0200

Użytkownik "Q" <no_at_spam.org> napisał w wiadomości

> Chodzilo mu, ze mozesz sobie pogadac z modemem przez LAN,
> ale moze i pod OpenWrt moznaby sklecic jakis protokol
> a pod Windowsa sterownik wirtualnego USB,
> ktory komunikowalby sie po tym protokole (czyli takie USB over ethernet).
> W sumie dziwne, ze jeszcze takiego czegos nie ma- przynajmniej nie
> slyszalem o tym,
> tzn. USB over eth jest, ale cholera wie czy wspiera "skrosowane platformy"
> typu Windows x64<->OpenWrt.

> A co ma "fizycznosc" czy wirtualnosc portu USB do maszyny wirtualnej?

> Jaja se robisz? :)

Chyba wkradlo sie nieporozumienie zalozenia sa takie:
1.jest serwer fizyczny (klaster serwerów ESX) na którym jest postawiony
serwer wirtualny
2.serwer wirtualny ma zainstalowane oprogramowanie które chce wysyłac smsy z
alarmami
3.serwer wirtualny jakos chce skorzystac z modemu GSM USB wpietego do
jakiegoś urzadzenia w sieci ponieważ -
4.Nie moge skorzystac bezposrednio z USB hosta na którym jest postawiona
masyzna wirtualna - to by bylo najłatwiejsze i najszybsze
5.Aby maszyna wirualna i zainstalwane na niej oprogramowanie moglo korzystac
z modemu USB gdzies w LAN
  powinny być na tej maszynie wirtualnej zainstalowane sterowniki dodające
kolejny wirtualny interfejs USB który tak na prawdę
  jest urzadzeniem z adresem IP gdzies z sieci LAN

Dlatego pytam o sterowniki

Niema przy tym wiekszego znaczenia czy to maszyna wirtualna zobaczy modem w
LAN przez IP
czy maszyna fizyczna zobaczy modem w LAN przez IP - zarówno na jednej jak i
na drugiej
musiałyby byc zainstalowane sterowniki "udające" kolejny port USB
komunikujacy sie
z odległum modemem GSM USB po IP tak żeby maszyna fizyczna lub wirualna
"myslały"
że maja ten modem podpiety bezposrednio do "siebie"

Nie mogę jakos sobie wyobrazic innej drogi "oszukania" serwera że ma wpiety
modem USB
jak utworzenie na nim kolejnego wirtualnego portu USB do którego jest
wirtualnie (przez LAN) podpiety modem GSM.
Oprogramowanie do wysyłania SMSów nie bedzie ich przecież wysyłało na kartę
sieciową tylko na wskazany port USB.

Pozdrawiam

--
Artur Dębski