Re: Pro�ba pilna o ocen� zestawu

Autor: Chris <spam_at_spam.net>
Data: Mon, 13 Aug 2012 09:03:47 +0200

BQB nabazgrał(a):

> Dokładnie, Vobis robi z siebie "producenta" zestawu komputerowego i daje
> na ten zestaw gwarancję 2 lata. Jak Ci Padnie płyta główna po 2,5 roku, to
> na nią nie masz gwarancji, mimo, że np Gigabyte czy Asus dają 3 lata,

Dokładnie tak jest że kupując zestaw kupujesz go jako całość a nie jako
podzespoły i producent musi zapewnić sprawne działanie tego w danym okresie
gwarancyjnym. Zarancjami też jest fajnie bo można trafić na 12 miesięcy jak
w HP do 60 miesięcy jak w Dellu.
Część producentów sprzedaje też zestawy z gwarancjami na całość zapombowane
i jak otworzysz to tracisz gwarancjÄ™ albo zaplombowane dla odbiorcy
ostatecznego ale już w sklepie gdzie kupił można zerwać plombę i od ręki
wyjąc wadliwy element dając coś zastępczego na okres naprawy a do producenta
już wysyła się tylko uwalony element, taki sprzedawca ma wtedy pakiet plomb
gwarancyjnych producenta i nakleja nowÄ… plombÄ™ + oznacza to w karcie
gwarancyjnej. Oczywiście często to wszystko to fikcja bo producenci jak jest
coś na gwarancji to i tak to naprawiają albo wymieniają ale to już z
własnego doświadczenia a nie wiem jak to wygląda u pośredników bo jeden
weżmie i załątwi a drugi powie że nie da się albo się da za extra $$ ...

> bo Vobis kupił taniej i producenci płyt głównych wiedzą, że tą sztukę
> kupił Vobis po specjalnej cenie i płyta taka ma gwarancję 2 lata.

Vobis jest za mały na takie negocjacje jak indywidualne dobieranie płyt od
producenta, jedynie mogą mieć wsparcie przy np. biosach albo innym sofcie
specjalnie robionym pod ich zestawy. Producent daje zawsze takÄ… sama
gwarancję obojętnie na jaki rynek to idzie.