Re: Prośba pilna o ocenę zestawu

Autor: Tomasz Jasiński <Belzebub_at_invalid.invalid>
Data: Sun, 05 Aug 2012 20:06:43 +0200

Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 05 Aug 2012 18:26:36 +0200
 doszła do mnie wiadomość <jvm6rv$nhn$1_at_inews.gazeta.pl>
 od Rafal Lukawski <rafalweb_at_lukawski.pl> :

>To już jest przecież poprzez wsparcie niektórych chipsetów (technologia
>Intel SRT). Minusem jest to, że potrzebujesz dwóch urządzeń (SSD+HDD),
>plusem, że Ty okreslasz pojemność jednego i drugiego. Momentus XT 2.5" w
>najlepszym wypadku działał jak dobrej klasy HDD 3.5" /uśredniając
>prace/. Oczywiście w lapkach było widać jakąś różnice.

SRT to jakaś odmiana pseudo-raidu, w dodatku wspierana tylko przez
Windows. Takie coś kompletnie nie nadaje się dla ludzi używających też
innych systemów. Ze względu na to, że może to pracować w trybie
write-back, możesz narobić sobie niezłego burdelu zapisując cokolwiek
(z innego systemu, który podczas zapisu ominie cache) na partycji z
windowsem, a co się stanie w razie padu macierzystego dysku i
konieczności odzyskania danych, to sam diabeł raczy wiedzieć...
Momentus XT nie jest demonem szybkości, ale rozwiązanie w nim
zastosowane jest całkowicie niewidoczne dla systemu operacyjnego, co
jest wielką zaletą.

--
Tomasz Jasiński
Jak wiadomo, Pan Bóg jest wszechmocny i wszystko