Re: Prośba pilna o ocenę zestawu

Autor: JDX <jdx_at_onet.pl>
Data: Fri, 03 Aug 2012 16:11:18 +0200

On 2012-08-03 15:15, Chris wrote:
[.....]
> To powiedz mi dla czego robią kable optyczne, coaxiale i inne CYFROWE w
> setkach odmian od wartych 10centów po 10.000USD za 1m ?? no przecież
> sygnał idzie cyfrowo więc nie ma prawa się zmieniać a jednak na końcu
> jest zupełnie co innego ...
Pewnie m.in. dlatego, że różnią się one parametrami częstotliwościowymi
wynikającymi z ich konstrukcji mechaniczno-chemicznej. Te droższe mają
lepsze parametry, a co za tym idzie, mogą przenieść więcej informacji w
jednostce czasu. Są po prostu "szybsze". Aby podłączyć przeciętny STB do
przeciętnego TV wyposażonych w złącza HDMI 1.4 najprawdopodobniej
wystarczy kitajski kabelek HDMI za 10zł a nie jakiś markowy za 100+zł. I
nie będzie widać *żadnej* różnicy. Z drugiej strony ten chiński kabelek
najprawdopodobniej nie wystarczy do przesłania video w rozdzielczości
4kx2k którą standard HDMI 1.4 wspiera. (BTW. Są już na rynku takie
wyświetlacze dostępne dla prostego ludu?). Możesz połączyć zabytkowe
urządzenia Ethernet 10Mbit/s kablem 5/5e przeznaczonym dla Ethernetu
gigabitowego, ale dwóch urządzeń gigabitowych kablem kat. 3
przeznaczonym do ethernetu 10mbit/s z sukcesem już raczej nie połączysz.