Re: intel h55 p55 q57

Autor: Jaskiniowiec <jaskinia_at_pl.pl>
Data: Fri, 27 Jul 2012 12:09:17 +0200

W dniu 27.07.2012 o 00:29 Mr Misio <mrmisiodegrizzly_at_gazeta.pl> pisze:

> Wlasciwie to glownym powodem zmiany na mocniejszy jest to, ze mi sie
> filmiki HD troche dlugo renderuja. Wiec i5 wykorzystam - momentami :)

Gdybys od poczatku tak zaczal, to nie byloby niepotrzebnego pisania ;)
Do renderingu filmow polecam i5/i7/E3. Po reszte odsylam do google lub
*.intel.com, haslo: QuickSync.

> Granie mnie na tym kompie nie interesuje ;)

> Czyli Z77 mi zostaje :)

Niekoniecznie. Ja mam AsRock Z68 Extreme3 Gen3 (jak u Ciebie, zalezalo mi
na slotach PCI, oraz na stabilnosci, oraz dobrym wsparciu dla
wirtualizacji) a na nim Xeon E3v2 odpowiednik i7v2.
W sieci pojawiaja sie jakies opinie i porownania odnosnie serii Z60 i Z70
i stwierdzenia, ze starsza seria jest lepsza (co by to nie znaczylo).
Musisz poszukac po sieci i poczytac co autorzy tych teorii mieli na mysli.

> W Intel to albo 3xPCI albo 3xPCIex1, AsRocki co przegladalem to dziwne,
> bo albo maja 2x PCIe x16 i 2 x x1 albo jeszcze mniej...

To chcesz PCIe czy PCI? ;) Poza tym, p/w. Sa plyty, posiadajace zarowno to
i to, tylko trzeba dobrze poszukac ;)

> Znaczy nie musze za bardzo popadac w energooszczednosc. Juz samo
> pozbycie sie zewnetrznej karty (z wiatrakiem na niej) to postep w moim
> przypadku. Potem skonfiguruje (mam nadzieje, ze i3/i5) obsluguja
> obnizanie czestotliwosci taktowania w idle i pobor mocy spadnie (C2D tak
> chodzi jak go nie zywam).

Bywaja b. energooszczedne karty jak np. AMD FirePro 2270, ktore w stresie
ciagna gora 16W :) (lub odpowiednik NV 20W). Ale to tak tylko do
informacji, bo majac i5/i7 mozna swobodnie pracowac na tym co ma w srodku,
a czasem nawet i pograc :)

> Nie chce AMD :)
>
> Skladalem kilka kompow na AMD znajomym na przestrzeni lat, i zawsze byly
> mniej wydajne. Wiem, ze to za to, ze byly tansze. Ale jakos mam tak, ze
> mnie o irytuje. Mam drugiego kompa PC na AMD, i to skladanego po tym jak
> skladalem C2D. Teoretycznie nowszy, nowoczesniejszy, ale jednak do C2D
> sie nie umywa. A wybieralem komponenty podobnej klasy do tych w C2D.
> Czyli plyta nie jakis low end tylko "rekomendowana przez wymagajacych"
> itp...

Niekoniecznie. AMD nadgonilo (szczegolnie ostatnie jednostki zapowiadaja
sie ciekawie). Fakt, ze w Twoich zastosowaniach (AV) nadaja sie srednio,
aczkolwiek odnosnie gier lub do laptopa, wolalbym AMD.