Re: Program który pokaże aktualne pobór mocy przez PC/Serwer

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Wed, 25 Jul 2012 21:48:05 +0200

W dniu 2012-07-25 19:55, Artur Dębski pisze:
> Znacie może jakiś fajny programik pokazujący w czasie rzeczywistym
> pobór mocy przez PC/Sewer?
Programik to na grupie o swoim systemie operacyjnym może?

> Mam już elektroniczny licznik kilowatogodzin wraz z wskażnikiem
> aktualego poboru mocy przez maszynę - taki prosty za kilkadziesiąt złotych
> wtykany w gniazdko 220V i do niego podłącza się badane urządzenie jednak
> jest jeden problem - nie zbadam w ten sposób poboru mocy na oddalonych maszynach.
Czyli widzisz że potrzebujesz do tego 2 rzeczy - sprzętu mierzącego oraz
ewentualnego oprogramowania.

Jeśli nie znajdziesz (a pewnie będzie ciężko i niezbyt tanio) takiego
miernika jak masz, ale z wyjściem jakimś "do PC" to zostają ci inne
rozwiÄ…zania:
- w zasilanie 230v wpięty miernik energii elektrycznej, elektroniczny -
praktycznie wszystkie posiadają wyjście "impulsowe" (izolowane
galwanicznie, typu otwarty kolektor/wyjście transoptora, wytrzymujące te
10V bez problemu) dające 1000imp/kWh czyli każdy impuls to 1Wh zużyta.
Wystarczy zliczać impulsy _jakimś_ softem itd.
- zasilać sprzęt z mądrzejszego UPSa, np APC Smart, który już podłączony
do PC (przez USB lub rs232, zależnie jakiego upsa wybierzesz) podaje
aktualne parametry sieci (napięcie, częstotliwość, pobierana moc,
pozostały czas pracy itd). Soft apcupsd + mrtg (dostępne na chyba
wszystkie systemy op.) i masz sprawę załatwioną.