Re: Zmiana zasilacza do laptopa

Autor: Rafal Lukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Tue, 24 Jul 2012 06:52:44 +0200

On 2012-07-24 03:04, PiteR wrote:

> i...
>
> najpierw niech zmierzy bez
> założę się że mu się nie zechce.
>
> Przyjdzie jeszcze czas na wyższą szkołę jazdy ;)

Tanie nie wiadomo co moąże mieć wyższe napięcie zasilania bez
obciążenia, przy obciążeniu (wystarczy minimalne) generalnie nie powinno
przekraczać znamionowego. Elementy uczywiście mają swoją tolerancje, ale
nalezy uznawac powyższą zasadę.

Przy mniejszym napięciu zasilania, notebook może brac więcej prądu [A],
czasami zdarzało mi się korzystać z tzw. uniwersalnych zasilaczy, ale
uciążliwości ich uzytkownania, niedopasowane wtyczki skłaniają mnie do
wykorzystywania przynajmniej zamienników. Przestrzegajac przynajmniej
zasady max. napięcia, nie spotkałem się nigdy z problemem ze strony
zasilacza.