Jak to może działać?

Autor: qwerty <qwerty01_at_poczta.fm>
Data: Mon, 23 Jul 2012 19:16:11 +0200

Witam. Wiem, że powinienem pisać na pl.comp.sieci, ale jakoś mi nie odpisują
(widać siedzą tam tylko teoretycy).
Mam duży problem i nie wiem jak go rozwiązać. Otóż jest gniazdo nadtynkowe
rj-45. Niebyłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że nie wiem jakim cudem
sieć działa.
http://img441.imageshack.us/img441/3482/gniazdo.jpg
Są podłączone 4 żyły:
o - zielony o - pomarańczowy
o - brak o - pomarańczowo-biały
o - brak o - zielono-biały
o - brak o - brak
Jak dla mnie to zielona żyła powinna być podłączona na przeciwko
biało-zielonego:
o - brak o - pomarańczowy
o - brak o - pomarańczowo-biały
o - zielony o - zielono-biały
o - brak o - brak

Skoro jest podłączone tak jak jest (błędnie) to jakim cudem działa sieć?
Muszę zamienić z prostego na cross (normalnie zamienia się pomarańczowe z
zielonymi), ale coś tutaj nie za bardzo. Żeby było śmieszniej to gdy
podłączę pod switch to nie wykrywa linku.
Jak powinno być podłączone, aby centralę podpiąć pod switch?