Re: Dobry dysk usb 3.0

Autor: dziobu <dziobu_at_gazeta.pl>
Data: Thu, 19 Jul 2012 22:15:06 +0200

Dnia 7/19/2012 9:33 PM, Użytkownik JanuszWo napisał:
> Witam!
> Szukam dysku usb 3.0, ale takiego, co pójdzie na usb 2.0 też bez
> problemów. Na jeden kabelek (bez dodatkowego zasilania), 2,5 cala. Będę
> z niego bootować linuksa, więc powinien być wydajny i trwały jak dysk
> systemowy. Czy ktoś może wskazać odpowiedni sprzęt?
> Z góry dzięki - JanuszWo

A nie może być obudowa z dyskiem?
Zalman ZM-VE300 + dobierz sobie jakiś szybki dysk.

- emuluje dodatkowo cd-rom/pamięć USB/dyskietke (da się z takiego napędu
normalnie wystartować/zainstalować system) (*1),
- dostęp do SMART (stan/temperatura),
- programowa blokada przed zapisem,
- nie jest to tandeta jak część kieszeni na rynku.

Na jednam kablu USB 2.0 działa (jak narazie z każdego laptopa do którego
go podpinałem - acer one, 3xHP, toshiba, asus eeepc). W środku
siedzi Seagate ST9500420AS.

(*1)
Jeden komputer (hp 4710s) po ekranie post - nie wiem czemu - resetował
wszystkie urządzenia podpięte na USB i kieszeń się gubiła. A on gubił
wirtualny cd-rom więc nie dało się na nim systemu z tego dysku
zainstalować. I to tylko na tym laptopie.

--
Pozdrawiam
dziobu