Re: ssd a truecrypt

Autor: Tomasz Jasiński <Belzebub_at_invalid.invalid>
Data: Tue, 17 Jul 2012 23:51:35 +0200

Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 16 Jul 2012 23:49:22 +0200
 doszła do mnie wiadomość <ju2295$p6d$1_at_inews.gazeta.pl>
 od "Piotr C." <piotr_at_mabanana.re.move.this.com> :

>Na laptopie + backup na dysku. Owszem można osobno szyfrować część
>rzeczy (kontener lub druga partycja), ale jednak wygodniej wszystko od
>razu i "przezroczyście".

Nie tylko wygodniej, ale i bezpieczniej. Dane z dodatkowej,
szyfrowanej partycji w czasie obróbki(czy zwykłego podglądu) mogą
trafić na partycje niezaszyfrowane, np. do katalogów tymczasowych.
Szczyt bezpieczeństwa to hidden operating system plus montowanie
wszelkich pozostałych nośników w trybie read-only, ewentualnie dostęp
do zaszyfrowanej partycji z pracującego na ramdysku systemu odpalanego
z live-cd(z systemu, który nie grzebie tam, gdzie się go o to nie
prosi). Do tego obowiązkowo jakiś grzeczny firewall.