Re: Nie dzia艂a HDD na kablu USB 5m

Autor: JDX <jdx_at_onet.pl>
Data: Tue, 10 Jul 2012 12:49:45 +0200

On 2012-07-10 11:39, Rafa艂 艁ukawski wrote:
[.....]
> Temat nie jest powtarzalny, bywa 偶e np. z jednym NB dzia艂a, z innym nie.
> Dlatego wi臋kszo艣膰 USB2.0 zastrzega sobie kable Y. Oczywi艣cie obudowy
> USB3.0 posiadaj膮 pojedynczy kabel.
Kabel Y te偶 nie zawsze za艂atwia spraw臋. Np. pr贸ba pod艂膮czenia
wspomnianego Platinum 640GB do zabytkowego notebooka Fujitsu-Siemens w
100% przypadk贸w powoduje jego natychmiastowe wy艂膮czenie. :-D Na
szcz臋艣cie sprz臋t startuje gdy dysk jest wpi臋ty przed w艂膮czeniem
zasilania. :-D Czasami to samo zdarza si臋 przy pr贸bie pod艂膮czenia tego
dysku do wsp贸艂czesnego notebooka Della. Jedynie wsp贸艂czesny Lenovo
wsp贸艂pracuje z nim bez problemu. Natomiast gdy pr贸buj臋 pod艂膮czy膰 ten
dysk do mojego desktopa do gniazd z przodu obudowy (czyli w 艣rodku mam
jeszcze z p贸艂 metra chamskiej, nieekranowanej ta艣my) to XP krzyczy 偶e
wyst膮pi艂o przepi臋cie (power surge) i 偶膮da zresetowania portu. Oczywi艣cie
cz臋艣ciowo jest to wina mojej tandetnej obudowy, ale inne dyski (z kablem
Y jak i pojedynczym) pod艂膮czane do tych port贸w dzia艂aj膮 OK. Gdy
pod艂膮czam go do gniazd wlutowanych w p艂yt臋 lub do hub-a w monitorze to
wszystko jest OK.