Re: Tanie zasilacze z allegro

Autor: b0ni <b0ni_at_chello.pl>
Data: Mon, 9 Jul 2012 09:34:10 +0000 (UTC)

Dnia 08.07.2012 tryton <devo_at_onet.pl> napisał/a:

> ale bzdury wypisujesz, tak było kiedyś, obecnie zasilacze są lekkie bo
> nie mają ciężkich radiatorów (bo wysoka sprawność) i pasywnego PFC
> (ciężki dławik)

Tanie zasilacze są lekkie, bo nie mają radiatorów, które są drogie
(metale kolorowe). Zdecydowanie tańsze są plastikowe wentylatory.
Problem w tym, że kiedy wentylator zawodzi, chłodzenia praktycznie nie
ma i całość pada.
A jakoś nie zauważyłem, żeby obecnie sprawność zasilaczy była znacząco
większa niż parę lat wstecz. Dobre zasilacze nadal są wyposażane w
radiatory, co znacząco podnosi ich niezawodność.