Re: Program do naprawy plików jpg

Autor: Gotfryd Smolik news <smolik_at_stanpol.com.pl>
Data: Sat, 7 Jul 2012 22:52:46 +0200

On Sat, 7 Jul 2012, Tomek wrote:

> Witam,
> Padła mi karta SDHC i mam ponad 50 zdjęć uszkodzonych (podgląd niewidoczny,
> programy do jpg-ów nie otwierają plików).
[...]
> Znacie może program do naprawiania plików, które "widać" a nie można ich
> odczytać??

  Pomijając "niesprzętowość" problemu, nie licz na wiele.
  To co widać możesz obejrzeć jakimś programikiem który umie pokazać
binaria heksem albo podobnie, np. lister z Total Commandera.
  Tyle, że JPG jest skompresowany, co daje taki skutek, że przekłamanie
w jednym punkcie się propagują na resztę treści (jak ktoś doświadczył
karty z rzadkimi jednobitowymi przekłamaniami, to wie: od pewnego
miejsca inne kolory, albo część zdjęcia "przeskalowana" albo jakiś
podobny wynalazek wizyjny).

  Streszczając: zajrzyj do tego hexa, na początek będziesz widział
czy pozornie "widoczna" treść to zera, jakiej losowe dane typu
pozostałości po innych zbiorach itede.
  Po prostu, jak ujrzysz duże bloki samych zer, to masz czyste
sumienie: tam jest pusto i już.

  Żeby nie było, coś hardware'owego: producenci jakoś nie kwapią się
do instalowania w aparatach funkcji typu "dwa zapisy" (niekoniecznie
RAID 1, mogłyby być dwa kolejne zapisy na różne karty, nawet
kosztem szybkości aparatu)

pzdr, Gotfryd