Re: Mackintosh (czy można żyć bez oddychania?)

Autor: Tom01 <news_at_pl.mastiff.popraw.kolejnosc>
Data: Sat, 30 Jun 2012 00:41:45 +0200

W dniu 29.06.2012 22:44, Mirek Ptak pisze:
> Jakoś tak dzisiaj na applefobi ukazał się wpis o tym, że nowe mac booki
> pro nie umożliwiają spod systemu ustawienia natywnej rozdzielczości
> retiny bo tenże system jej nie obsługuje :) trzeba dokupić programik
> obchodzÄ…cy to ograniczenie - to jakaÅ› kpina chyba :)

Faktycznie niesłychane. Wypociny tego kretyna są coraz bardziej
wkurzające. Kiedyś czytało się go z ciekawością i rozbawieniem, ale
zaczyna zwyczajnie wciskać ciemnotę w oczy.

W ogóle ktoś z tym wątku wie co to jest wyświetalcz "retina" i po co on
jest? Widział ktoś wyświetlacz tego typu w Iphone4? Elementy obrazu są
takie same jak w Iphone3 ale rodzielczość ekranu jest dużo wyższa, przez
co wszystko jest bardzo ostre. Bez pikselozy, nawet na najdrobiejszych
elementach. To, że typowy zatwardziały windziarz nie może rozumieć, że
elementy obrazu i piksele ekranu wcale nie muszą być ze sobą związane
nie znaczy, że tak jest. Literka nie musi się składać ze stałej
liczby/siatki pikseli. Już nawet w Windows powoli widać zmianę w tej
dziedzinie, choć opornie. Prawdziwy obraz widziany przez normalne okno
nie ma pikseli. Dlaczego więc monitory miałyby mieć? Oczywiście do tej
pory mają, bo wynika to z ograniczeń technologii i kosztów. "Retina" z
tym w końcu zrywa i taka właśnie jest przyszłość wyświetlaczy. Czekałem
na to 15 lat i w końcu piksel jest niewidoczny gołym okiem, czyli tak
jak w naturalnym obrazie. A tymczasem debil z fobiami pisze o "bezsensie
Retiny". Ręce opadają.

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!