Re: jak zainstalować XP na netbook'u?

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Thu, 28 Jun 2012 20:32:04 +0200

W dniu 2012-06-28 18:39, Vza Vizenza pisze:
> [...]
> jednak w tym, że jak instalator (nadal tekstowy) dochodzi do momentu:
> "Instalator uruchamia system Windows"
> to po tym pojawia się "niebieski ekran" z totalna awarią sprzętową, z
> Ten sam problem występuje nawet kiedy zaznaczę opcję "SATA Controler
> Mode = Compatibility" (czyli nie AHCI). Ja już wiem, że chodzić może o
> sterowniki SATA lecz przecież nie pomaga opcja w BIOSie oraz fakt, iż
> instalator jest już zintegrowany ze sterownikami AHCI - zresztą na
> normalnym laptopie ze stacją DVD ten Windows XP zaintalował się bez
Konkretną pomoc to byś zapewne dostał na grupie poświęconej XP, a nie
sprzętowi, a tutaj to ci tylko mogę odpowiedzieć - na 100% problem NIE
wynika z SATA/ahci, tylko z tego że bootujesz XP z pendrive, czego XP
nie umie (w standardzie). Zrobić bootowalny Pen z XP to trzeba się
namęczyć, to że "początkowy-dosowo-tekstowy" instalator rusza, to o
niczym nie świadczy.
Instalator XP zna tylko i wyłącznie napędy CD (na ide, może być przez
sata, może być scsii jak pokombinujesz, nawet może być to CD/dvd
podłączony przez USB), a nie zna USB-pendrive, i nie umie z nich się
uruchomić. Dopiero chyba 7 (może już vista?) potrafi się bootować (i w
ogóle zainstalować) na nośniku typu pendrive.

Tak samo jakbyś do zwykłego komputera podłączył pendrive, i na niego
usiłował zainstalować XP - może i instalator wykryje ci pena jako jakaś
literÄ™ dysku i na niego XP wrzuci, ale nie wystartuje ci taki system po
pierwszym restarcie instalatora.